maandag 2 oktober 2017

Jippie ik kan de borstcrawl



Nu alweer een blog? Tja soms gebeurd er wat meer als de andere keer.

Ik ben vandaag geslaagd voor mijn C Diploma zwemmen, vorige keer vertelde ik jullie al dat ik op zwemles was gegaan en dat het eigenlijk minder moeilijk is als het lijkt de borstcrawl, alle andere dingen die je moet doen voor je C diploma vallen ook wel mee; over een mat klimmen, koprol het water in, duiken, watertrappelen, met kleding aan zwemmen en ach zoveel eigenlijk.

Maar goed ik beheers de borstcrawl maar nu moet ik het nog een beetje langer vol gaan houden, dus vanaf volgende week gaan we baantjes zwemmen op de maandagmiddag. Het zal nog in het begin schoolslag worden met af en toe een baan borstcrawl maar dat geeft niet ik hoef niks ik moet niks ik kan en mag dit gewoon doen dus we gaan lekker spetteren in het water.


Mijn klokje dat is ook binnen ik ben nu echt een gelukkig Garmin meisje, moet wel even wennen aan de hartslag vanuit de pols, die helaas toch iets minder betrouwbaar is als ik had gehoopt dus misschien dat ik voorlopig toch nog even met hartslagmeter blijf lopen. Verder is het echt een super fijn horloge en moet ik nog heel veel eraan gaan ontdekken, zwemmen doe ik nog even met de 920 vind het zo zonde van me nieuwe klokje.


Maar goed ondertussen is het net iets minder als zeven weken voor we starten in Valencia en gaan die trainingen ook door en worden er alweer plannen gesmeed voor de najaar marathon volgend jaar, het moet niet gekker worden.

De trainingen gaan best lekker, zeker als ik me goede zooltjes meeneem dan loop ik veel lekkerder en zijn mijn knieƫn na de training ook blijer.

Gisteren stond er 30 km op het schema een route die ik ooit eens had gemaakt in mijn klokje gezet, rugzakje met drinken en wat heerlijke gelletjes en hup op pad. Een route waar best iets af te snijden is om het extra moeilijk te maken (mentaal dan). De eerste twee kilometers was even in het ritme komen een beetje harken en er achter komen dat het hempje wat je onder je shirt heb gedaan te warm is, dus bij 2,5 km even een stop alles resetten en dan gewoon door. De route is stoplicht vrij dus ik kan heerlijk over van alles en nog wat nadenken, maar ook komen er dingen naar boven die een traan over me wang laten lopen, tja paps je loopt best vaak met me mee.
Bij 19 km ben ik er even klaar mee ik besluit om even te wandelen en dan direct mijn heerlijke gelletje te nuttigen, misschien dat me maag dan ook rustiger blijft (het werkt). En hup weer verder het word nu wel zwaarder maar goed we zullen en moeten toch naar huis, net voorbij de 20 kom ik een groepje van Energie tegen, die mannen zijn alweer klaar maar ach mijn klokje geeft aan dat ik nog maar 9 km hoef dus we hobbelen lekker verder met af en toe een kort stopje (wandelstukje)
En dan is het alweer klaar de 30 km zitten erop lekker heb het toch maar weer gedaan en ben best trots op my, myself and I.

Volgende week de halve in Eindhoven ga ik op snelheid ga ik op gewoon lekker lopen? Weet je ik zie het volgende week wel.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten